# Gepost op 09-10-2010 10:13
Het zou best wel handig zijn om een developers plugin te maken voor webprojects.
De front-end van elke module bestaat namelijk uit allerlei losse templates waaruit het wordt opgebouwd. Soms kan het best lastig zijn om de juiste template te vinden. Daarom zat ik te denken om boven aan elke template een soort opening tag en onderaan een sluit tag te zetten (html comments lijkt me het handigste).
De firefox plugin zou het dan moeten mogelijk maken om op een bepaald vlak van de site te klikken waarna er op die plek in de genereerde bron wordt gekeken om welke template het gaat.
Hierna zou firefox een commando moeten executen zoals:
Zo zou je veel makkelijker aan de front-end kunnen werken (zeker als je niet precies weet waar je moet zoeken).
Nu mij vragen:
- Is het mogelijk om gedit te executen vanuit een zelfgemaakte plugin?
- Heeft iemand al ervaring met plugins maken (kennis is altijd handig)?
- En wat vinden jullie van het idee?
De front-end van elke module bestaat namelijk uit allerlei losse templates waaruit het wordt opgebouwd. Soms kan het best lastig zijn om de juiste template te vinden. Daarom zat ik te denken om boven aan elke template een soort opening tag en onderaan een sluit tag te zetten (html comments lijkt me het handigste).
De firefox plugin zou het dan moeten mogelijk maken om op een bepaald vlak van de site te klikken waarna er op die plek in de genereerde bron wordt gekeken om welke template het gaat.
Hierna zou firefox een commando moeten executen zoals:
Plain | Plain new window | code:
- gedit '/home/workspace/server/users/webprojects/public_html/index.php'
Zo zou je veel makkelijker aan de front-end kunnen werken (zeker als je niet precies weet waar je moet zoeken).
Nu mij vragen:
- Is het mogelijk om gedit te executen vanuit een zelfgemaakte plugin?
- Heeft iemand al ervaring met plugins maken (kennis is altijd handig)?
- En wat vinden jullie van het idee?
Lees de forum regels