U bevindt zich hier: Forum » Overige vragen » 7.1 Surround
   Actief Topic: 7.1 Surround

Vorige ( 1 ) Volgende

vlerknozem
Admin
# Gepost op 10-10-2010 15:53
Bewerkt door vlerknozem op 10-10-2010 15:56

Sinds een paar dagen heb ik mijn geile Pioneer versterker mogen ontvangen. Ik ben er behoorlijk tevreden over, eindelijk goed geluid :)

http://www.pioneer.fr/nl/products/42/98/405/VSX-920-K/index.html

Maar nu zit ik met een kleine vraag. Ik heb 7.1 kanalen. Nu heb ik met verschillende audio bronnen getest. Bij een stereo geluid is de instelling ext.stereo vrijwel het beste denk ik. Maar als ik met mijn playstation 3 een film afspeel dan heb ik neem ik aan ook surround als bronsignaal.

Nu heb ik vrijwel alle instellingen op de versterker geprobeerd (teveel om op te noemen). Het geluid opzich klinkt ook echt surround, behalve stemmen. Als iemand in de film praat dan hoor ik dat altijd door dezelfde speaker (de midden speaker), ongeacht welke film. Alleen met ext.stereo krijg ik de stem op meerdere speakers maar dit is dan gesimuleerde surround volgens mij.

Is het normaal dat stemmen alleen door de middelste speaker komen bij surround, of ligt het aan iets anders?

Overigens is mijn playstation via HDMI aangesloten op de tv en de tv optisch aangesloten op de versterker. Morgen een extra HDMI kabel kopen om mijn playstation direct aan te sluiten op de versterker.

Lees de forum regels

Erwin
Moderator
# Gepost op 11-10-2010 08:39

Staan de mensen die praten ook voor je op het moment dat ze praten? Want dan lijkt het me niet meer dan logisch dat je ze door de center speaker hoort. Als ze achter je staan en praten, dan zou je ze van achteren moeten horen lijkt me.

DNA is een zeiksnor

vlerknozem
Admin
# Gepost op 11-10-2010 18:53

Tja lastige vraag. Bij red dead redemption zijn het stemmen van mensen, wellicht dat die gezien worden alsof ze voorin staan. Misschien is het gewoon een kwestie van wennen.

Sowieso heb ik de speakers achter wat harder gezet ten opzichte van de voorste speakers. Bij de surround instellingen hoorde ik soms namelijk deze speakers erg zacht.

Ik zou eigenlijk iemand moeten hebben die er een oor voor heeft, vind het namelijk lastig om de speakers kwa sterkte in te stellen. Zeker omdat alle speakers anders zijn qua grote, vermogen, etc. Moet eigenlijk een zooi nieuwe speakers kopen maar >= 140Watt is vrij prijzig.

Lees de forum regels

Erwin
Moderator
# Gepost op 12-10-2010 14:50

Ik heb geen ervaring met surround sets. Misschien kan je in het hifi forum tweakers.net een kijken? Daar zitten echte kenners.

DNA is een zeiksnor

vlerknozem
Admin
# Gepost op 16-10-2010 15:55

Nja is waarschijnlijk gewoon speakers goed afstellen. Is best lastig :P

Lees de forum regels

Vorige ( 1 ) Volgende

U moet aangemeld zijn om een reactie te kunnen plaatsen.

Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren.

© copyright 2009/2010 WebProjects 1.02 - Template van Sebastaan Franken